Інформація
про організацію роботи КОІПОПК
з питань патріотичного виховання

На виконання державних документів із питань патріотичного виховання дітей та учнівської молоді та з метою підготовки вчителів до організації зазначеної діяльності інститутом проведена відповідна робота.

1. Розроблено 10 програм проблемно-тематичних, пролонгованих курсів підвищення кваліфікації з питань патріотичного виховання для педагогічних працівників області («Розвиток системи національно-патріотичного виховання учнів у загальноосвітньому навчальному закладі», «Формування демократичних цінностей особистості у процесі викладання суспільствознавчих предметів»,«Шкільний музей як центр національно-патріотичного виховання», «Особливості викладання курсу Київщинознавство», «Організація та розбудова громадсько активної школи як осередку розвитку громади», «Упровадження технологій інтерактивного навчання на заняттях курсів «Ми – громадяни України», «Практичне право», тощо).

2. До програм освітньої діяльності курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників (з усіх напрямів) включено понад 30 спецкурсів та навчальних занять. Найактуальнішими з них є:«Актуалізація цінностей української національної культури як пріоритетна виховна система», «Теорія і методика навчання громадянської освіти», «Методика підготовки учнів до участі у військово-патріотичній спортивній грі «Зірниця»,«Історія Київщини від найдавніших часів до сьогодення», «Національно-патріотичне виховання дітей та учнівської молоді засобами позашкільної освіти» тощо.

3. Для педагогів області організовано та проведено 45 науково-методичних заходів міжкурсового періоду: науково-практичні конференції, круглі столи, вебінари, семінари-прктикуми, зустрічі, майстер-класи, презентації тощо.

4. З метою формування в учнів патріотичної свідомості розроблено 10 методичних рекомендацій, які розміщено на освітньому порталі інституту, зокрема: «Щодо організації і проведення комплексних навчально-тематичних екскурсій», «Щодо відзначення 22-ї річниці незалежності України», «Щодо відзначення 17-ї річниці Конституції України», «Щодо вшанування Державного прапора України», «Щодо відзначення видатних подій українського визвольного руху ХХ століття»,«Щодо увічнення пам’яті про події Великої Вітчизняної війни та її учасників»,«Щодо відзначення подвигу героїв бою під Крутами»,«Щодо проведення Всеукраїнської військово-патріотичної спортивної гри «Зірниця», «Щодо проведення уроків пам’яті Голодомору в Україні», «Щодо відзначення70-ї річниці визволення Київської області від фашистських загарбників».

5. На сайті «Мій кращий урок» розміщено 20 авторських програм виховної роботи, розроблених педагогами області (наприклад, «Від «А» до «Я», «Бути патріотом», «Колосок», «Ключі до успіху», «Дорога в майбутнє», «Стань самим собою», «У сузір’ї стати зіркою», «Твої успіхи – успіхи держави», «Ти – Людина» тощо).

6. Схвалено науково-методичною радою інституту понад 30 навчальних програм патріотичного спрямування для використання у навчальних закладах області (військово-патріотичного клубу «Лицарська звитяга», гуртків «Етновалеологія», «Український музичний фольклор», «Юні музеєзнавці», «Світ української народної іграшки», «Українська національна кухня» тощо).

7. На обласній педагогічній виставці «Освіта Київщини» представлено 63 матеріали з питань формування почуття патріотизму у дітей та учнівської молоді, укладачами та авторами яких є викладачі Київського обласного інституту післядипломної освіти, педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів, вихователі шкіл-інтернатів.

8. З метою вивчення історії рідного краю, виховання патріотичних почуттів, відродження духовності, традицій і звичаїв українського народу в закладах освіти області вивчаються курси за вибором і факультативи: «Київщинознавство», «Вчимося бути громадянами», «Визначні особистості України середини XVI–XVIII століть», «Пізнаємо Україну», «Рідний край», «Історія держави і права України», «Історія української філософської думки ХХ століття», «Людина і світ», «Людина і суспільство».

9. Протягом 2010-2013 років в області функціонували 2 обласних опорних заклади освіти з питань національно-патріотичного виховання учнів на базі Гнідинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Петра Яцика Бориспільського району та дошкільного навчального закладу «Ялинка» м. Броварів.

За результатами роботи ООЗО узагальнено та укладено навчальні посібники з досвіду роботи слухачів зазначених шкіл. Посібники, презентовані під час обласної серпневої конференції, отримали всі заклади освіти Київщини.

10. За моделлю громадсько-активної школи, основною ідеєю якої є формування патріотичних та громадянських цінностей, в області функціонує 32 загальноосвітніх навчальних заклади (на базі Бориспільського Бородянського, Вишгородського, Згурівського, Макарівського, Ставищенського, Тетіївського районів і міста Білої Церкви).

11. З метою формування почуття патріотизму, виховання громадянських якостей в юного покоління для представників батьківської громадськості організовано та проведено 5 навчальних тренінгів: «Роль батьків у професійному самовизначенні дитини», «Пріоритетна роль сім’ї у формуванні соціальної зрілості дитини», «Соціально-психологічні особливості родинного спілкування», «Конфлікти у родині та способи їх вирішення», «Урахування вікових та індивідуальних особливостей дитини в сімейному вихованні».

12. На сайті інституту створено рубрику, присвячену відзначенню 200-річчя від дня народження Тараса Григоровича Шевченка, у якій представлено 23 матеріали.

13. З метою виховання у учнів патріотизму, національної самосвідомості, любові до рідної землі розроблено та затверджено регіональні програми розвитку краєзнавства, підготовлено навчально-методичний комплекс для вивчення курсу «Київщинознавство»; видано посібники і підручники «Київщинознавство» для учнів 3,4,6,7,8,9,10,11 класів, загальним тиражем 27550 екземплярів та географічний атлас Київської області. Розроблено і видано програми курсів за вибором «Фізична географія Київської області» (8 клас), «Економічна і соціальна географія Київської області» (9 клас), які отримали гриф Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.

Видано навчально-методичні посібники «Уроки з курсу «Фізична географія Київської області» (8 клас),«Уроки з курсу «Економічна і соціальна географія Київської області» (8 клас).

14. Робота музею історії освіти Київщини спрямована на створення національно-патріотичного виховного простору. Фондова колекція музею налічує 4130 експонатів, з них 580 допоміжного фонду та 3550 основного фонду. 25 музейних предметів входять до Державного реєстру національного культурного надбання України. Протягом 2012-2013 навчального року з експозицією музею ознайомилися понад 2558 освітян, учнів та студентів.

Важливе місце у вихованні патріотичних почуттів займають масові заходи, присвячені пам’ятним датам в історії українського народу: уроки-реквієми, майстер-класи, круглі столи, презентації книг, науково-практичні конференції та семінари (проведено 39 заходів).

Формуванню патріотичних почуттів сприяє також функціонування музеїв у закладах освіти районів і міст області.

15. Традиційним є організація та проведення обласних дитячих конкурсів:

  • «Я – Київщини гордість і надія!» (понад 47 тисяч учасників).
  • «Топоніміка й історія освіти рідного краю» (32350 учасників)
  • Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика;
  • Міжнародний мовно-літературний конкурсучнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка;
  • Всеукраїнський конкурс шкільних літературних творів та творів образотворчого мистецтва з теми «Безсмертний подвиг українського народу»;
  • Всеукраїнський конкурс учнівської творчості, присвячений Шевченківським дням;
  • Всеукраїнський конкурс учнівської творчості, присвячений 20-й річниці незалежності України.

Упродовж 12 років до участі у конкурсах було задіяно понад 10 тисяч учнів та вихованців закладів освіти Київщини.

16. Формуванню громадянина держави, активній життєвій позиції молодої людини сприяє також учнівське самоврядування,прикладом дієвої моделі якого є Обласна рада дітей Київщини.

17. З метою розвитку громадянських компетентностей освітян до у закладах освіти Київської області реалізуються міжнародні освітні програми і проекти. Успішною є співпраця із зарубіжними колегами за такими напрямами:

  • Україно-швейцарський проект «Підтримка розвитку освіти для демократичного суспільства».
  • Проект «Освіта для стійкого розвитку в дії» благодійних організацій «Вчителі за демократію та партнерство» (Україна) і «Глобальний план дій» (Швеція) за підтримки фонду шведського уряду SIDA – навчання освітян методиці проведення уроків та позакласних занять за тематикою стійкого розвитку, консультативно-методичний супровід педагогів, видання підручників, посібників для вчителів.
Кiлькiсть переглядiв: 137

Коментарi